2016. szeptember 20., kedd

NGC6960 - Nyugati Fátyol

Az NGC6960 jelölésű ködösség a Hattyú csillagképben található Fátyol-komplexum nyugati része. A komplexum egy nagyjából 6-7000 éve (durvább becslések szerint 5-8000) történt szupernóvarobbanás maradványa, melynek távolsága körülbelül 1500 fényév. A komplexum nyugati része meglepően halvány a keletihez képest, ez, és még néhány egyéb nehezítő körülmény egészen megnehezíti a az objektum esztétikus lefotózását.



Ilyen nehezítő körülmény még például az igen sűrű csillagmező, aminek könnyebb kezelhetősége érdekében UHC szűrőt használtam, ami meglehetősen sokat levág a fény szabad szemmel érzékelhető spektrumából, így kisebb méretűvé válnak már a nyersképeken a csillagok, emiatt sokkal könnyebben kezelhetőek. Azonban az UHC szűrő használatának hátrányai is vannak. Például a nagyon fényes csillagok becsillannak (szerencsére ezen a témán csak kettő ilyen van), továbbá a csillagok színei is eltérőek lesznek a megszokottól, ezért arra külön szűrőtlen képeket is készítettem. Eredetileg úgy terveztem, hogy a köd színei is a szűrőtlen anyagból fognak származni, de végül meggondoltam magam, mert ennek esztétikus megoldása nagyon macerás lett volna, ráadásul az UHC szűrős képek révén asztrofizikailag is színhelyes eredményt kaptam a ködöt tekintve, így különösebb okom sem volt erőltetni, hogy a köd színét az RGB anyag adja. A képet 2016 augusztus végén-szeptember elején, összesen 3 éjszakán át készítettem, 81 darab 7 perces kép készült UHC szűrővel és 26 darab 7 perces szűrő nélkül, mindegyik ISO800-on. Ez a kép már az új, 200/800-as karbon tubusos Newton asztrográfommal készült, a többi használt eszköz a "szokásos" volt. (SkyWatcher NEQ6 Pro mechanika, Lacerta MGEN autoguider, átalakított Canon EOS 550D fényképezőgép) 
A kép teljes felbontásban a Képek menüpont alatt érhető el!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése